GGZ administratie uitbesteden


GGZ administratie

GGZ administratie

GGZ administratie kost u waarschijnlijk meer tijd dan u zou willen. Deze tijd besteedt u natuurlijk liever aan al uw cliënten om de zorg te verlenen die zij nodig hebben. Door uw administratie uit te besteden ontvangt u meer ademruimte voor uzelf en uw cliënten. De taken die wij voor u over kunnen nemen zijn: patiëntgegevens invoeren, factureren, debiteurenbeheer, declareren, telefoon- en emailservice en het verwerken van verrekeningen. Dit is slechts een greep van diensten die wij uit handen kunnen nemen.

Dienstenpakket zelf samenstellen

U kunt ervoor kiezen om de volledige GGZ administratie door ons te laten uitvoeren, of een deel hiervan. U krijgt meer tijd voor uw cliënten en de administratie wordt onze zorg. Zo hoeft u zich nooit meer druk te maken over het versturen van een factuur, dat nemen wij uit handen. Het uitbesteden van uw administratie heeft een aantal voordelen:

  • U creëert meer tijd voor uw cliënten.
  • U maakt zich geen zorgen over uw zorgadministratie.
  • Wij houden veranderingen in de zorg in de gaten en spelen hier direct op in.
  • Er is geen sprake van stagnering door verlof of ziekte.
  • Wij nemen geen vordering over. De betaling ontvangt u op uw rekening.

Relatie met uw cliënt

Over geldzaken praten met uw cliënt is niet waar hij voor komt. Hij komt voor de zorg die hij nodig heeft. Wij van Den Heijer Administratieservice begrijpen dit heel goed en nemen het financiële gedeelte dan ook graag over. Omdat wij een onafhankelijke partij zijn, kunnen wij cliënten gemakkelijker laten betalen. U behoudt uw goede relatie met uw cliënt omdat u niet over geldzaken hoeft te praten, dat doen wij. Indien het noodzakelijk is, starten wij een aanmaningstraject vanuit uw naam.

Hoe kunt u als GGZ-instelling de administratieve last opvangen?

In de afgelopen tijd is de administratieve last voor GGZ-instellingen zwaarder geworden. Dit komt mede doordat gemeentelijke instellingen het werk van zorgkantoren aan het overnemen zijn. Hierdoor is het aantal contracten van GGZ-instellingen hard gegroeid: een instelling heeft nu niet meer contact met een aantal zorgkantoren, maar heeft nu te maken met tientallen gemeenten. Het bijhouden van deze contracten kost veel tijd en kan verwarrend zijn doordat verschillende gemeenten verschillende tarieven en manieren van informatie-uitwisseling hanteren. Deze administratieve last kunt u als GGZ-instelling opvangen door een administratiekantoor dat gespecialiseerd is in GGZ administratie in de arm te nemen. Bij Den Heijer Administratieservice kunnen we u volledig ontlasten door alle werkzaamheden uithanden te nemen, of nemen we in overleg een deel van de administratie over.

Heeft u als GGZ-instelling extra mensen nodig?

Om de verhoogde administratieve last aan te kunnen, hoeft u geen extra mensen aan te nemen wanneer u een administratiekantoor inhuurt met ervaring en specialisme in het doen van GGZ administratie. De medewerkers van Den Heijer Administratieservice zijn hiervoor opgeleid en getraind, wij kennen de wet- en regelgeving en het reilen en zeilen van binnen en van buiten. We kunnen een deel van uw administratieve werkzaamheden overnemen, of we ontzorgen u volledig door alle administratie uithanden te nemen. Hierdoor hoeft u geen extra medewerkers aan te nemen.

Over ons

Den Heijer Administratieservice staat graag voor u klaar om u te helpen met uw GGZ administratie. Het team bestaat uit medewerkers met ruime kennis en ervaring over zorgadministraties. Door de ervaring binnen verschillende vakgebieden in de zorg, zijn wij allround inzetbaar.

Meer informatie? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op of plan direct een afspraak met ons in.